bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مدیر مسئول بازارنیوز در پادکستی کوتاه به ابعاد مختلف ایرادات و ابهامات پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه بانک‌ها به کارمندان خود پرداخت.

پادکست|اشکالات خرد و کلان پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «رضا غلامی» مدیر مسئول بازارنیوز درباره پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه بانک‌ها به کارمندان خود اظهار کرد: در حال حاضر پیرامون این مسئله دو نکته مهم و مغفول وجود دارد. نکته نخست این مسئله، به مزیت بالای این امر در شرایط تورمی کشور و توزیع ناعادلانه فرصت بین آحاد جامعه اشاره دارد که توسط بانک‌های کشور صورت پذیرفته است.


مدیر مسئول بازارنیوز خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانک‌ها به کارمندان خود، منجر به ناعادلانه شدن روند زنجیره تامین مالی افراد خواهد شد؛ تسهیلاتی که این امکان را دارند که در حداقل زمان ممکن و با حداقل مستندات پرداخت می‌شود.


وی تصریح کرد: این اقدام غیر عادلانه در شرایط انجام می‌شود، که بسیاری از مشتریان بانکی مجبورند، هفته‌ها، ماه‌ها و یا حتی سال‌ها در انتظار تسهیلاتی باشند که دولت آن را برای پیش‌برد برخی سیاست‌ها و یا حمایت از واحد‌های تولیدی به منظور رونق اقتصادی در نظر گرفته است.


این اقتصاددان خاطرنشان کرد: نکنه دوم هم ورود این حجم عطیم از منابع سهل الوصول آن هم بصورت گسترده به بازار دارایی‌ها مثل ملک، خودرو، طلا و ارز است. این حجم از ورود منابع به بازار‌ها باعث اختلال در این بازار‌ها می‌شود.


مشروح گفته‌های غلامی را در پادکست زیر بشنوید.





پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: